«Αγωνιστική
Πρόταση της ΑΕΕΚΕ με βασικό άξονα τους μόνιμους διορισμούς και όλα τα ανοικτά
ζητήματα του κλάδου»
Οι πολιτικές λιτότητας και η εφαρμογή σκληρών
δημοσιονομικών μέτρων, όλα αυτά τα χρόνια των μνημονίων, έχουν πλήξει σε μεγάλο
βαθμό τη Δημόσια Εκπαίδευση. Ενδεικτικά, κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει το μεγάλο
τσάκισμα των μισθών των εκπαιδευτικών, όπου η μείωση έφτασε σταδιακά έως και
-45% το 2013, τις αθρόες συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων (Διαμαντοπούλου-
Αρβανιτόπουλου) , την κατάργηση του υπεύθυνου ολοήμερου (Φίλης) και με βασικό αποκορύφωμα
τη μακροχρόνια αδιοριστία από το 2010 και μετά.
Σε πανελλαδικό επίπεδο οι τεράστιες εκπαιδευτικές
ανάγκες καλύπτονται από τους συναδέλφους αναπληρωτές, οι οποίοι στηρίζουν
έμπρακτα το Δημόσιο Σχολείο, υπηρετώντας σε όλες τις γωνιές της χώρας μας. Οι
διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων οδήγησαν στο θεσμό του «μόνιμου
αναπληρωτή» με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
Ø Περιορισμένα
εργασιακά δικαιώματα.
Ø Διαρκής
ανασφάλεια για τον τόπο εργασίας και διαμονής με σημαντικές αρνητικές
επιπτώσεις στον οικογενειακό προγραμματισμό.
Ø Σημαντική
καθυστέρηση της στελέχωσης των σχολικών μονάδων (ειδικά της υπαίθρου) με
συνέπεια τη μη ομαλή έναρξη των μαθημάτων για όλα τα παιδιά της χώρας.
Για την εκπαιδευτική κοινότητα το αίτημα για Μόνιμους
Διορισμούς στη Δημόσια Εκπαίδευση αποτελεί
αναπόσπαστο και κυρίαρχο κομμάτι των διεκδικητικών πλαισίων και των
κινητοποιήσεων των πρωτοβάθμιων σωματείων και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας
Ελλάδας. Εκείνο που απαιτείται σήμερα είναι το συνδικαλιστικό και εκπαιδευτικό
κίνημα να κατορθώσει το 2018 να αποτελέσει χρονιά μόνιμων διορισμών σε όλα τα
πραγματικά εκπαιδευτικά κενά.
Εκτός, όμως, από το θέμα των Μόνιμων Διορισμών, υπάρχουν
και άλλα σημαντικά και κρίσιμα ζητήματα που αφορούν το Δημόσιο Σχολείο, τις εργασιακές σχέσεις και την ποιοτική
αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης που έχουμε όλοι χρέος να διεκδικούμε και
να προασπιζόμαστε. Συγκεκριμένα, ορισμένα κρίσιμα ζητήματα που αποτελούν και
συνάμα αιτήματα του Κλάδου και πρέπει να αναδειχθούν είναι:
·
Καθιέρωση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης
·
Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία
και Δημοτικά Σχολεία
·
Στήριξη και ποιοτική αναβάθμιση των
δομών της Ειδικής Αγωγής.
·
Καμία συγχώνευση σχολικών μονάδων με
οικονομικά κριτήρια
Με βάση τα παραπάνω ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση
Εκπαιδευτικών Π.Ε. κρίνουμε πως στις
Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιούνται αυτήν την περίοδο στους Συλλόγους μας
και στην Ολομέλεια των Προέδρων στις 10 Φεβρουαρίου, εκτός από τις υπόλοιπες
αγωνιστικές δράσεις, πρέπει να συζητηθεί η οργάνωση μιας μεγάλης απεργιακής
κινητοποίησης, που θα έχει ως βασικό διακύβευμα τους Μόνιμους Διορισμούς και θα
πλαισιώνεται με τα σημαντικότερα αιτήματα του Κλάδου.
Ως Ανεξάρτητη
Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. θεωρούμε πως ο σχεδιασμός για μια
πανεκπαιδευτική κινητοποίηση με προσανατολισμό στις 2 Μάρτη, παρακολουθώντας
παράλληλα και τις εξελίξεις σε όλα τα ανοιχτά ζητήματα του Κλάδου, θα
διαμορφώσει τις κατάλληλες κινηματικές συνθήκες με απώτερο σκοπό την επίτευξη
των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κοινός τόπος όλων μας είναι η διεκδίκηση και η
υπεράσπιση του Δημόσιου και Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά με σταθερό μόνιμο
εκπαιδευτικό προσωπικό και οφείλουμε να παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ
ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Καταχωρίστε το σχόλιό σας