Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

Οι αναφορές της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο νηπιαγωγείο με κατακερματισμό των διδακτικών αντικειμένων είναι εκτός πραγματικότητας

«Οι αναφορές της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο νηπιαγωγείο με κατακερματισμό των διδακτικών αντικειμένων είναι εκτός πραγματικότητας»





Με την εγγραφή τους στο νηπιαγωγείο τα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών έχουν ανάγκη ένα σταθερό, ασφαλές και φιλικό περιβάλλον, το οποίο οφείλει να είναι ευέλικτο και να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους. Όλες οι σύγχρονες έρευνες, σε παγκόσμιο επίπεδο, επισημαίνουν ότι τα αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης «στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη βάση της οποίας βρίσκεται ένα ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον» Οδηγός Εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου, Παιδ. Ινστιτούτο, 2011. Τα προγράμματα που αναπτύσσονται στο νηπιαγωγείο «δε νοούνται ως διακριτά διδακτικά αντικείμενα και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία αλλά για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση δραστηριοτήτων που έχουν νόημα και σκοπό για τα ίδια τα παιδιά» (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Νηπιαγωγείου, 2003). «Η προσέγγιση «θεμάτων» καθώς και τα σχέδια εργασίας είναι συστατικά στοιχεία των προγραμμάτων και δίνουν έμφαση στη διαθεματικότητα, την ολιστική αντίληψη της γνώσης και την αξιοποίηση του ενδιαφέροντος και των ιδεών των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης».
Σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ Νηπιαγωγείου, 2003 «Διεθνείς οργανισμοί και φορείς εκπαίδευσης στις σχετικές οδηγίες τους τονίζουν την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στην ενεργητική, βιωματική και συνεργατική μάθηση. Παράλληλα, ασκούν αυστηρή κριτική στη μάθηση αποσπασματικών και απομονωμένων γνώσεων, στην άνευ νοήματος και ενδιαφέροντος για το παιδί άσκηση και καλλιέργεια δεξιοτήτων και στις εξαντλητικές επαναληπτικές εργασίες».
Η Υπουργός Παιδείας με τις πρόσφατες δηλώσεις της φαίνεται να μην ενδιαφέρεται για την προετοιμασία των πολιτών του αύριο αλλά προωθεί παρωχημένες πρακτικές με κατακερματισμό των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εισάγει ξεχωριστά μαθήματα φυσικής αγωγής και αγγλικών. Επιδιώκει τον κατακερματισμό των αντικειμένων σε 4χρονα και 5χρονα νήπια, μη λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και έρευνες για ολιστική προσέγγιση της γνώσης και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και διεθνείς οργανισμούς. Όλα όσα σχεδιάζει έρχονται σε πλήρη αντίθεση τόσο με το αναλυτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείου του Υπουργείου παιδείας όσο και με όσα εφαρμόζονται στην προσχολική αγωγή σε ολόκληρο τον κόσμο.
Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να σταματήσει να δίνει μια πλαστή και επιφανειακή εικόνα ωραιοποίησης των πάντων και μιας «κανονικότητας» όπως αυτή την αντιλαμβάνεται και να σταματήσει να υποκύπτει σε κάθε είδους συμφέροντα που δεν ωφελούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές μας. Της επισημαίνουμε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων πάνω στα οποία έχει υποχρέωση να σκύψει και να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Να αναφέρουμε λοιπόν, για μια φορά ακόμη τα ζητήματα και τα αιτήματα του Κλάδου:

       Μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις ανάγκες της εκπαίδευσης.
       Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
       Ανέγερση νέων κτιρίων και όπου δεν γίνεται ανεύρεση.
       Συντήρηση των υπαρχόντων.
       Αύξηση της χρηματοδότησης για την δημόσια εκπαίδευση.
       Πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού και τραπεζοκόμων.
       Διορισμοί νηπιαγωγών ειδικής αγωγής για όλα τα ΤΕ και προσλήψεις αναπληρωτών παράλληλης στήριξης στα νηπιαγωγεία, ώστε να μην υπάρχουν κενά και να μην αναγκάζονται οι γονείς να πληρώνουν ιδιωτικά το απαιτούμενο βοηθητικό προσωπικό.
       Πρόβλεψη ώστε τα νήπια ηλικίας 4 ετών (τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο) να αξιολογούνται από την αρχή της σχολικής χρονιάς από τα ΚΕΣΥ κατά προτεραιότητα, ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για πρώιμη παρέμβαση σε όσα απαιτείται.
       Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών, σχολικών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών
       Πρόβλεψη και διασφάλιση μεταφοράς για όλα τα νήπια και προνήπια με ύπαρξη συνοδού.
       Ένταξη των σχολικών γευμάτων και στα νηπιαγωγεία και
       Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλους του δήμους της χώρας. Μια δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που η Νέα Δημοκρατία, ως αξιωματική αντιπολίτευση, δεν ψήφισε αλλά τουλάχιστον ας τηρήσει τις δεσμεύσεις της πως θα την εφαρμόσει ως κυβέρνηση.
Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι ενωμένη και έτοιμη να αντιδράσει δυναμικά σε κάθε είδους επικοινωνιακή τακτική καθώς και σε κάθε είδους μεροληπτική εξυπηρέτηση συμφερόντων εις βάρος του δημόσιου δωρεάν νηπιαγωγείου.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Καταχωρίστε το σχόλιό σας